Thursday, March 25, 2010

break my soul

3in2D er tilbake fra Liseth og benytter kvelden til å chille på skolen, selv om vi - jeg kan egentlig ikke snakke for de andre to på dette - egentlig burde pakke. Påskeferien begynner i morgen.

Hva skal en si? Liseth var gøy, selv om Primulaen kom på andre plass i vinter-internatlekene, og har skapt en liten gnist i meg med tanke på skigåing. Det er faktisk ikke så slitsomt og kjedsommelig som jeg syntes i mine yngre dager. Jeg tror til og med jeg kommer til å gå på ski av egen fri vilje i påskeferien, for første gang i manns minne. (in unrelated news, I sound like a grandfather. *shudder*) Pål var også overrasket over hvor gøy det var å gå på ski, så vi får bare håpe det er snø i nærheten av Florø.
__________

Siden jeg ikke har noe spesielt konstruktivt å komme med her jeg sitter og utsetter pakkingen, vil jeg gi en varm anbefaling til the wisdom courses. Det er et nettbasert "kurs" som gir masse informasjon om verden. Kanskje mer enn de fleste er villige til å ta inn. An open mind is necessary. Det inneholder info om alt fra korrupsjon i den politiske verden, til dypere og til en viss grad metafysiske temaer som meningen med livet, UFOer og lignende. Skaperne av kurset har gjort en god jobb med å finne pålitelige kilder der det trengs, og har skapt fire forskjellige inngangsvinkler til kurset. Hvis du bare er interessert i verdens skyggeside, kan du ta The Hidden Knowledge Course, eller hvis du bare trenger litt ekstra motivasjon kan du ta The Inspiration Course. Fantastiske greier.

Hvorfor utsetter jeg pakkingen? Jo, enkelt og greit fordi dette er siste gangen jeg drar hjem før skoleåret er over. Når vi kommer tilbake fra påskeferien, er det fem og en halv uke eller noe til vi pakker sammen og reiser hjem for siste gang. Jeg blir nødt til å ta med en del saker jeg ikke kommer til å bruke de siste ukene, så jeg ikke fyller bilen helt den 15. mai. En del andre ser ut til å utsette det, kanskje av samme grunn som meg: det er litt leit å tenke på at året snart er over. (Eller kanskje folk bare er late.)

Jeg har litt lyst til å skrive at året har gått altfor fort og at det føles som det var i går jeg møtte opp utenfor hovedbygget og hilste på rektor for første gang - men det ville vært å lyve. Året har i grunn gått akkurat passe fort i mine øyne. Ikke at jeg gleder meg til det er over. Jeg er enkelt og greit fornøyd.

Men, mer om dette når det blir relevant.
__________

Tittelen på innlegget her kommer av navnet på den nyeste singelen til et av mine favorittband, Hybrid. Det er elektronika med strykeinstrumenter, en vinnende kombinasjon. De slipper et nytt album om fire dager, det første siden 2006, og jeg gleder meg veldig.

En ting som er kult med Hybrid, er at de legger inn skjulte sanger i albumene sine. De finner du ved å spole bakover fra starten på første sang, til du kommer til den egentlige begynnelsen. Det kalles å legge en sang i "pregap"et til CDen, og er en prikk over i'en i en albumopplevelse. Hybrid er ikke alene om dette, og etter å ha lest over Wikipedia-artikkelen har jeg funnet flere skjulte bonuslåter i album jeg eier. Cool stuff.

Da er jeg tom for spam for i dag.

Later, peepz

No comments:

Post a Comment